Wizyta w Warszawie

W dniach 15-16-17 maja 2019 roku uczniowie klas: 8a, 8c oraz kilku uczniów z 3e odwiedzili Warszawę. Opiekę sprawowały panie: Edyta Zachara, Agnieszka Szczepanek, Małgorzata Sułek oraz Marta Kania.

Pierwszym punktem programu był Stadion Narodowy czyli wielofunkcyjny obiekt sportowy. Obywają się tu zarówno mecze piłkarskie, jak i inne imprezy sportowe, ale także imprezy kulturalne, np. koncerty. Obiekt zrobił na nas ogromne wrażenie.

Następnie udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik. Jest to największe centrum nauki w Polsce. Jego misja to inspirowanie do obserwacji, zadania pytań i szukania odpowiedzi. Zabawa była doskonała 🙂

Wieczór to spotkanie z teatrem. Byliśmy w Teatrze Kwadrat. Sztuka nas ubawiła 🙂
W doskonałych humorach (chociaż zmęczeni) dotarliśmy na nocleg do hotelu.

Kolejny dzień rozpoczęliśmy wizytą w Muzeum Powstania Warszawskiego skąd udaliśmy się do Łazienek Królewskich. Piękna, wiosenna przyroda napełniła nas pozytywną energią. Z zainteresowaniem słuchaliśmy historii opowiadanych przez naszego przewodnika.

Kolejny cel to Stare Miasto czyli tzw. Warszawska Starówka. Zachwyciła nas swoim pięknem. Nic dziwnego, że została wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Zamek Królewski, Kolumna Zygmunta, kolorowe kamieniczki, barbakan – to tylko niektóre perełki, które widzieliśmy.

Byliśmy na 30 – tym piętrze Pałacu Kultury i Nauki skąd roztacza się niesamowity widok na miasto.

Wieczór to wizyta na Powązkach. Odwiedziliśmy część wojskową tego cmentarza.  Widzieliśmy Aleję Zasłużonych, mogiły młodych ludzi, którzy zginęli w czasie Powstania Warszawskiego.

Ostatni dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy wizytą w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. W ciekawej, interaktywnej formie  poznawaliśmy 1000 – letnią historię polskich Żydów.

Na zakończenie naszej wizyty w stolicy udaliśmy się z wizytą do Rzecznika Prawa Dziecka.

Każda wycieczka uczy czegoś nowego. Dostarcza nowych wrażeń. Wyzwala pozytywne emocje. Tak było i z naszą wycieczką.  Zmęczeni, ale radośni wróciliśmy do naszych domów.